פתיחה:
הציגו לתלמידים סמלים שונים* כמו מגן דוד, צלב, לוגו של מותג מפורסם, אייקון של יישומון בטלפון (מומלץ לבחור סמל רלוונטי לעולמם של תלמידיכם, כמו סמלי קבוצות ספורט, תנועות נוער, סמלי מכוניות, ערוצי טלוויזיה וכיו"ב). שאלו אותם לגבי כל סמל – למי הוא שייך? (3 דקות)
הציגו את אחד הסמלים לבחירתכם, למשל הסמל של קק"ל. שאלו: של מי הסמל? מה הוא מייצג? מה לדעתכם מסמל שילוב הצבעים? מדוע יש תוספת של עץ? (2 דקות)
שאלו את התלמידים אילו סמלים נוספים שמשתמשים בדימויים מעולם הטבע הם מכירים, ומה משמעותם. דוגמאות: הצבי של הדואר, היעל של רשות הטבע והגנים, האירוס של החברה להגנת הטבע, יונה עם ענף של זית כסמל השלום, ועוד... (5 דקות)
*אפשרות נוספת: בקשו מהתלמידים להציג סמלים שהם מכירים מעולמות שונים, ואז עברו למשימה שבה הם חוקרים את אחד הסמלים ומנסים להבין את משמעותו, מה הוא מייצג, והיכן הוא מופיע.