חניוני יער יתיר

יער יתיר, 40 אלף דונם בגבול המדבר, הוא יער נטע האדם הגדול בישראל. קק"ל נטעה ביער מינים רבים של עצים ובהם עצי מחט, מינים מיוחדים של איקליפטוס הפורחים בפריחה אדומה ומרהיבה, אלה אטלנטית, אשל הפרקים, שיטת הנגב ושיטה סלילנית, שיזף מצוי, חרוב מצוי ואלת הבוטנה (פיסטוק). היער עשיר באתרים ובהם חורבת ענים עם בית כנסת קדום, אזור התעשייה העתיק של חורבת ענים, חורבת יתיר ומצודת היערנים. לאורך דרכי הנוף ביער הציבה קק"ל חניוני דרך ובהם שולחנות פיקניק, חלקם נגישים. במצודת היערנים פועל מרכז שדה ויער של קק"ל.
החניונים המרכזיים נמצאים לצד דרך היער הראשית.

חניון דבורה – שולחנות פיקניק, חלקם נגישים.

חניון סקנדינביה – שולחנות פיקניק, חלקם נגישים.

Waze חניון סקנדינביה

גישה: א. מכביש 31, כ-2.3 ק"מ ממזרח לכניסה לחורה, פונים צפונה בכביש 316 ומגיעים לאחר כ-13.5 ק"מ למצודת היערנים. ב. מיער מיתר, בדרך הנוף המערבית שאורכה כ-15.5 ק"מ. נכנסים לדרך מכביש 60, כ-2.3 ק"מ מהכניסה ליישוב מיתר.

Waze יער יתיר

חניון הבור - אל יער יתיר מוליך כביש המסתעף צפונה מכביש שוקת-ערד (כביש מס' 31). כ-5 ק"מ מצומת שוקת לכוון ערד פונים צפונה (שמאלה לבאים מצומת שוקת וימינה לבאים מכוון ערד). נוסעים על הכביש המרכזי של יער יתיר, עוברים את בית היערנים, פונים ימינה לכוון הישוב שני/לבנה, חולפים על פני חרבת ענים (מצד ימין) עוברים על פני גשרון ופונים ימינה אל דרך המאגר המסומנת כחול. מעט לפני בור המים ירידה ימינה אל שביל המתקנים החקלאים, לאורך 600 מטרים גת לדריכת יין, בורות מים, מפרכות של בית בד לייצור שמן, מכלאות צאן ומערות עד לבית הכנסת הקדום של ענים. בחניון שולחנות, מתקנים למנגל, ברזיות מים ומתקני משחק.