כבר בשלב התכנון הראשוני, עם הגדרת מטרת האירוע, קהל היעד, מועד קיום האירוע ומקומו נכון להוסיף שיקולים סביבתיים כגון:
לשימושכם: שלטים וסלוגנים להדפסה ולפיזור במקום האירוע»
בדקו אפשרות לארגן הסעות מסודרות לאירוע ולצמצם שימוש ברכבים פרטיים. מומלץ לארגן לוח טרמפים ולעודד את המשתתפים והמשתתפות לנסוע יחד. חשוב לתקשר ולעודד נסיעה שיתופית לאירוע. אפשר אפילו להציע פרס סמלי לאלו שיתאגדו ויגיעו בנסיעה משותפת, ובמקרה שנדרשת חניה בתשלום, להציע חניה חינם לרכבים מלאים.
עבודה עם ספקים מקומיים (ספקי ריהוט, מזון, מרצים, מפעילים) תצמצם זיהום אוויר הכרוך בתובלה וכמובן כסף. באירועים המתקיימים בפריפריה, שימוש בספקים מקומיים יוקיר, יחזק ויקדם את הכלכלה המקומית ואת גאוות היחידה של האזור. מומלץ לפנות לארגונים חברתיים המספקים שירותים שונים כמו קבוצת "שכולו טוב".
קידום האירוע, חלוקת הזמנות, סרטוני פרסום וכו' – כל אלה יכולים להיעשות באופן דיגיטלי, ללא חלוקת ברושורים ותליית כרזות. הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות להפיץ סרטונים, תמונות ומדבקות לקידום האירוע ולהשארתו בתודעת המשתתפים, כמו גם בקרב קהלי יעד שלא בהכרח ישתתפו, אך חשוב שידעו על קיומו.
אם מחליטים להשתמש בתגים רצוי שיהיו מנייר, ועדיף נייר ממוחזר. ניתן להשתמש בשרוכים מאירועים קודמים ולהדפיס את תכנית האירוע בצד השני של התג.
עדיף להימנע מלחלק מתנות. אם בכל זאת רוצים לחלק מתנות, עדיף לתת מוצר שימושי ואיכותי במיוחד או מוצר מתכלה, וגם לבקש מראש מהמשתתפים להביא תיק עבור המתנה, כדי להימנע משימוש באריזות נוספות.