משך המפגש: שעה ורבע.דגשים למנחה: בטרם המפגש יש להנחות את החניכים להכין את חומרי התיעוד כמצגת, סרטון, תערוכת תמונות (באמצעות הקרנה במחשב משותף או במכשירים ניידים אישיים). אם השתתפו בתהליך גורמים חיצוניים, כמו אנשי עדות או בעלי תפקידים מהרשות, אפשר להזמין אותם למפגש הסיכום או לחלקו.
חלק זה יתמקד בשיח בשלוש רמות:שיח רגשי: התייחסות לתהליך האישי שעבר כל אחד מהחניכים במהלך הפעילות.שיח ערכי: התייחסות לשאלות מהמפגש הראשון הנוגעות לזהות ולשייכות למקום, לחברה ולמדינה.שיח קבוצתי: התייחסות לערכים ולהיבטים קבוצתיים, כגון: שיתוף פעולה, אחריות הדדית, מעורבות, אמון, קבלת שונות ועוד.אפשר לבצע את השיח בקבוצות קטנות, או עם כל קבוצת החניכים יחד.
אפשרות א': שיח בקבוצותחלקו את החניכים לשלוש קבוצות. הכינו מראש את החדר כך שיהיו שלוש נקודות ריכוז, "תחנות". בכל תחנה ידונו החניכים בנושא אחר על פי כרטיסיית שאלות. הקציבו זמן לכל תחנה, ובתום הזמן הנחו את החניכים לעבור לתחנה הבאה.בכל תחנה אפשר לכתוב את המילים או המשפטים על פלקט או בתוכנת מנטימטר.תחנה 1 – "מה שעובר עליי", שאלות לדיון:
תחנה 2 – זהות ושייכות למקום, שאלות לדיון:
תחנה 3 – אנחנו כקבוצה, שאלות לדיון:
אפשרות ב': שיח בקבוצה המלאהפזרו בחדר משפטים ואמירות לסיכום הפעילות, והנחו את החניכים לבחור משפט ולהתייחס אליו. נהלו את השיחה כך שחניכים נוספים יוכלו להתייחס למשפטים שחבריהם בחרו. אפשר לבחור יותר ממשפט אחד, וכל משפט יכול להיבחר על ידי מספר חניכים.המשפטים:
סכמו את הפעילות בדברים שלכם, המנחים, לקבוצה. התייחסו גם למטרות התהליך, להיבטים הקבוצתיים והאישיים ולחוויה שלכם מהתהליך.לסיכום, שאלו את החניכים אם ירצו להמשיך בפעילות באתר או באתרים נוספים במרחב שבו הם חיים, או לפתח פעילות קהילתית חברתית מקומית אחרת. השאירו אצל החניכים "טעם של עוד" לנושא התרומה והמעורבות החברתית.