דרך משחק, סיפור בתמונות ושיחה קצרה על מושג העצמאות, יתוודעו הילדים אל סיפורה של הקמת המדינה ואל סיפור ההכרזה על המדינה ויכירו את סמליה
נשאל וננהל דיון קצר: האם חשוב להיות עצמאים? למה? האם אתם מרגישים עצמאים לגמרי? ממי אתם צריכים לבקש עצמאות? מה אני צריכה להראות כדי שמי שאחראי עליי יסכים לתת לי עצמאות כשאני מבקשת?
נשחק משחק: נשמיע שוב את השיר, ובכל פעם שהשיר יעצור, הגננת תציג בפנטומימה דבר שילדי הגן עצמאיים בו היום, שפעם, כשהיו תינוקות, לא ידעו לעשות לבד (כשמדובר במודרכים בוגרים יותר אפשר להזמין מתנדב להציג בפנטומימה פעולה בכל פעם שהמוזיקה מפסיקה). המודרכים יצטרכו לגלות איזו פעולה הגננת מציגה ולהעיד על עצמם: האם הם עצמאיים בה או לא (אפשרויות: אכילה, רחצה, מקלחת, קשירת שרוכים, הליכה לבד לגן, טיפול באח קטן...).
בצילום: משמר כבוד של חיילים בריטיים ליד שער יפו בירושלים.
ציוד והכנות: מטפחת לכיסוי העיניים, דגל ישראל
נשב במעגל. נחלק למודרכים את חלקי פאזל סמל המדינה. נרכיב יחד את הפאזל. בכל פעם רק מודרך אחד יכול לגשת למרכז המעגל, והאחרים יכולים לייעץ לו איפה להניח את החלק שקיבל.
ציוד והכנות: פאזל סמל המדינה
ציוד והכנות: מפת בד/אלבד עם ציורי כלניות ועם חור במרכזה, כדור טניס
נחלק למודרכים משולשי בריסטול בארבעה צבעים שונים. נראה להם את דגל ישראל ונסביר, שהסמל "מגן דוד" שבמרכזו בנוי משני משולשים זהים.
נכריז על משימות:
ציוד והכנות: משולשים מבריסטול בארבעה צבעים – משולש לכל מודרך
ציוד והכנות: 6 פסי בריסטול כחול באורך דף, 6 דפים או שמיניות בריסטול, 2 משולשי בריסטול כחולים
נשאל:
נספר: כך קרה גם לקראת הכרזת המדינה: מועצה נבחרת שייצגה את האנשים בעם ואת הרצונות השונים שלהם ואת הדברים השונים שנראו להם חשובים, ישבה יחד ושיתפה פעולה. הם ישבו בבית שקוראים לו בית קק"ל בתל אביב. כל אחד העלה את הדברים שחשובים בעיניו, כולם יחד חשבו הרבה והתווכחו לא מעט, כל אחד ויתר קצת, ואחרי הרבה הרבה ניסיונות ונוסחים הם הצליחו להסכים על מגילה אחת, שהייתה מקובלת על כולם, כי הם ידעו שחשוב כל כך שמדינת ישראל תקום ותהיה עצמאית! ואז הם שלחו את דוד בן-גוריון, שהיה ראש הממשלה הראשון והוא הקריא לעולם את הכרזת העצמאות של ישראל. כולם מאוד מאוד התרגשו – זה היה ממש כמו כשנולד תינוק חדש, אחרי שמתפללים ומקווים ומחכים המון שנים, ורוצים מאד מאוד שהוא כבר ייוולד. רוצים לשמוע איך זה נשמע?
נשמיע או נקרין סרטון של הכרזת המדינה.
לסיום: נצבע מגילת עצמאות משלנו, שאותה נגיש או נקריא להורים בבית לכבוד יום העצמאות