משתלת גולני: הוראות הפעלה לפעילות

משתלת גולני: הוראות הפעלה לפעילות

חוויער הוא משחק ניווט סלולרי שבו הקבוצה מסתובבת באופן עצמאי במתחם בחוליות של 5-2 משתתפים ומנווטת באמצעות מפה בין נקודות המסומנות בשלטי קודים לסריקה
לכל קבוצה בחוויער יש ראש קבוצה בעל טלפון סלולרי שבאמצעותו משחקים חברי הקבוצה, ועליהם לנווט בין שלטי הקוד על פי ההנחיות הכתובות ביישומון. במהלך המשחק המשתתפים מקבלים משימות ונשאלים שאלות שונות שעליהן הם עונים באמצעות הטלפון וכך מתקדמים בין הנקודות.

תפקידו של המדריך להזניק את הקבוצה, לתמוך בה טכנית לאורך הפעילות לפי הצורך, לסכם ולהכריז על המנצחים בסוף המשחק.
מסכים לדוגמה מתוך אפליקציית חוויער
מסכים לדוגמה מתוך אפליקציית חוויער

ציוד

למדריך: טלפון סלולרי טעון ועובד

תיק ערכת חוויער משתלה שבתוכו:
  1. עזר ליבה
  2. זכוכיות מגדילות
  3. מתזים
  4. שקיות זרעים
  5. מפות משחק
  6. שלטי קוד 
  7. פרסים (לא חובה)

להכין בתחנות:

  • תחנה 3: שקיות זרעים
  • תחנה 7: זכוכיות מגדילות ודפי תצפית. לוודא שיש נבטים להתבוננות
  • תחנה 8: מתזים עם מים
  • תחנה 16: ברקוד סיום

תחנת פתיחה

  1. הדרכת פתיחה על קרן קימת לישראל (עזר ליבה).
  2. חלוקת הקבוצה לחוליות (5-2 תלמידים בחוליה).
  3. הגדרת אחראי קבוצה לכל חוליה – בעל הטלפון הסלולרי שבו משחקים.
    על אחראי הקבוצה לוודא כי בטלפון הנייד שלו יש: סוללה מלאה, אינטרנט וגלריית תמונות עם מקום פנוי.
    יש לוודא שמותקנת בטלפון האפליקציה חוויער. אם היא אינה מותקנת – יש להוריד אותה ולהתקינה.
  4. חלוקת מפה לכל חוליה + קריאה משותפת של ההסבר ונוהלי הבטיחות בגב המפה.
  5. הסבר על שימוש במפה, הצפנתה וקריאתה, התמקמות בסיסית, הסבר על דרך הפעלת האפליקציה (אפשר להשתמש בצילומי המסכים בנספח 1).
רק לאחר שמוודאים שכל הקבוצות הבינו, הורידו ונרשמו – כולל פרטים נכונים ומדויקים – נותנים את מספר המשחק, 37, ומזניקים את השחקנים.

כניסה לטבלת מעקב

בזמן שהשחקנים בשטח – פותחים את טבלת המעקב במחשב הנייד או בטלפון הסלולרי של המדריך. (לחצו כאן להוראות הכניסה לאתר המעקב דרך המחשב ודרך האפליקציה.)

על המדריך להיות זמין לעזרה ONLIEN בנייד ובמחשב.

כניסה לטבלת המעקב:
היכנסו לקישור: http://www.nivut.net/AA_KKL/A_score/enter.php
ותקבלו את עמוד הכניסה לטבלת המעקב, ובו:
שם משתמש: ________________
סיסמה: ____________________
הזינו שם משתמש (בחרו אחת מארבע האופציות):
משתלה1
הזינו סיסמה: 123456

תפריט ימני

בתוך האפליקציה מצד ימין ישנו תפריט אשר יכול לשמש את המדריך ואת המנווט לצורך פתרון בעיות:
  1. "איני מצליח לסרוק" – מאפשר מעקף ברקודים על ידי הקשת המספר שלהם.
  2. "רענון נתונים" – במקרה של מסך תקוע אפשר ללחוץ על האפשרות הזו, והיא מרעננת את המסך.
  3. "מחיקת ניווט" – מוחקת וסוגרת את הניווט במכשיר ומחזירה למסך ההתחלה של האפליקציה.
  4. "תפעול מדריך"-> "סיים ניווט" – בכל שלב אפשר לסיים משחק על ידי כניסה למסך זה והקשת הקוד: 999.
  5. "שלח מיקום נוכחי" – במקרה של צוות שהתבלבל בדרך אפשר להורות לו ללחוץ על האפשרות הזו, ואז יישלח המיקום ישירות אל טבלת המעקב של המדריך.
  6. "השתק צליל" – מכבה את הצלילים הנלווים של האפליקציה.
  7. "Language" – מאפשר לשנות את שפת האפליקציה לאנגלית (לא את השאלות עצמן).
  8. תפריט השעון הרץ:
    מאפשר לצוות המנווט לראות את נתוני הניווט שלו:
    משך זמן הניווט, כמות הטעויות שנצברו, כמות התחנות שכבר בוצעו המשימות שלהן מתוך כלל התחנות במסלול של הקבוצה.

תחנת סיום

  1. כדי לסיים את המשחק על כל חוליה להגיע לתחנת הסיום ולסרוק את קוד הסיום שבידי המדריך.
    אם המדריך עצר את הפעילות באמצע – על מנת לסיים את הפעילות עליו להיכנס לתפעול מדריך באפליקציה של החניכים ולהכניס את הקוד – 999.
  2. שואלים את החניכים: איך היה המשחק, ממה הם הכי נהנו, איזה דבר חדש הם למדו שלא ידעו לפני למשחק? מה הם פחות אהבו במשחק, האם המשחק חידש להם לגבי ההיכרות שלהם עם קק"ל? וכדומה.
  3. נכנסים לטבלת המעקב דרך הטלפון הנייד על מנת לראות מי הן שלוש הקבוצות הזוכות – שזכו בניקוד הגבוה ביותר.
  4. הכרזת הזוכים! להכריז על התוצאות מהסוף להתחלה.
    * מצגת התמונות נשלחת לכל המשתתפים ישירות לנייד מספר דקות לאחר סיום הפעילות.
  5. חלוקת פרסים/הכנת עציצים למזכרת.

לאחר סיום ההדרכה

  1. החזרת הציוד לתיק הערכה
  2. וידוא שלמות הציוד. אם יש פחת או פגיעה בציוד, על המדריך לדווח לרכז הדרכה