מתי? כסלו (נובמבר)התלמידים יכירו את מצוקת המים בישראל ואת תחומי הפעילות של קק"ל הרלוונטיים לנושא המים בארץ. התלמידים יתנסו במידת האפשר בבדיקות איכות מים באתר טבעי קרוב.
למפגש
מתי? חודש טבת (דצמבר)התלמידים יכירו את סיפור הקמתה של קק"ל ואת המטרות שלשמן הוקמה. התלמידים יכירו את מפעלי קק"ל ואת המטרות לעתיד.
מתי? חודש שבט (ינואר)התלמידים יכירו את מפעל הייעור של קק"ל ואת חשיבותו ויחשפו לתרומתם הרבה של העצים לסביבה. התלמידים יחוו חיבור רגשי לעץ דרך תהליך הנטיעה.
מתי? חודש ניסן (מרס)התלמידים יכירו את התהליך של התחממות כדור הארץ ויבינו את הקשר בין צמצום השטחים הירוקים לבינו.
מתי? חודש אייר (מאי)התלמידים יכירו את סיפור הקמתה של מדינת ישראל ומונחים בתולדות הציונות וההתיישבות. התלמידים יפנימו את חשיבות החיבור בין ציונות ואקולוגיה.
מתי? חודש סיוון (יוני)התלמידים יכירו מגוון של עצי ארץ ישראל ואת הקישור שלהם למקורות ולמורשת, וכן ייחשפו לתרומתה של קק"ל למפעל הייעור, לתחומים של מחקר ופיתוח בתחום העצים והיערנות, וליישום שיטות חקלאיות שונות.
מתי? חודש תמוז (יולי)התלמידים יבינו את חשיבות השמירה על היער ויכירו את המפגעים המאיימים עליו, עם דגש על שרפות יער.
מתי? מתאים לכל השנההתלמידים יכירו את המושג "זמן התכלות" ויבינו את המשמעות של צמצום פסולת. התלמידים יכירו את קשת הגישות האקולוגיות ויבינו את העקרונות שבבסיס יחסי אדם- סביבה.
מתי? תשרי (ספטמבר)התלמידים יבינו את חשיבות המחזור ככלי לצמצום כמות הפסולת.
מתי? סיוון (יוני)תלמידים יכירו את משאב הקרקע ואת השפעות האדם עליו. התלמידים יבינו כיצד הם יכולים להנהיג ולהשפיע בנושא.
מתי? שבט (ינואר-פברואר)התלמידים יכירו את מפעל הייעור ואת חשיבותו וייחשפו לתרומתם של העצים לסביבה. התלמידים ילמדו על מצוות השמיטה ועל חשיבותה האקולוגית.
מדריך כיתת המנהיגות, ביחד עם קבוצת המנהיגים הצעירים והמורה המלווה, יתכנן ויוציא אל הפועל יום שיא, ויעביר אותו עם הילדים וצוות בית הספר.
למערך המלא
לקראת סוף השנה כולם מחפשים פעילויות שיהיו גם מעניינות וגם "לעניין" – סוף שנה. לפניכם: מגוון פעילויות שהציעו מדריכים. וכולם מוזמנים לשלוח עוד רעיונות.
לכל ההצעות