לדוגמה: הנושא לא יכול להיות "הפער בין דתיים לחילוניים" אלא, למשל, "יצירת מפגשים לדתיים וחילוניים לשיח משותף". אפשר להנחות את המשתתפים לחשוב על שני שלבים:1. מה הדבר שמפריע לי? 2. מה אני מתכוון לעשות בנוגע לזה?
הקדישו כ-4-3 דקות לזמן מחשבה אישי עד שכולם מנסחים את העצומה.
אחרי שקיימנו דיון נבדוק מה היו העצומות בחדר ומה הייתה כמות החתימות שנאספו לעצומות השונות.
נדון עם המשתתפים על כך שגישות שונות להפצת רעיון משרתות מטרות שונות. זה לא עניין של גישה חיובית ושלילית, אלא צריך לדעת איזו גישה תעזור לי יותר ביחס לרעיון וביחס לקהל היעד שאליו אני פונה.
למנחה – אם הקבוצה לא מצליחה לחשוב על רעיונות כדאי להשתמש באחד הרעיונות שעלו בעצומות ולסייע להם עם דוגמאות של אנשים ששווה לפנות אליהם כדי לקדם אותם.
למנחה – שאל במהלך הרעיונות שעולים אם יש מישהו שכתב רעיון דומה, או אולי אפילו רעיון סותר. שקף מהם מוקדי העניין שעולים בקבוצה.
נבחר יחד כקבוצה 4-3 רעיונות שקיבלו פידבקים חיוביים. (בחתימות או בתמיכה מילולית.)
נתחלק לקבוצות לפי מספר הרעיונות שנבחרו.
בקבוצות נקציב למשתתפים 10 דקות לחקירה: מה נעשה עד כה בנושא? האם יש מפלגה/עמותה שמקדמת את הנושא? האם נעשו ניסיונות למהלכי שינוי שהצליחו/נכשלו?עם תום 10 הדקות כל קבוצה צריכה להתגבש בנוגע לשני דברים:
נחזור למליאה ונערוך שיתוף בנוגע לשתי המשימות שקיבלו המשתתפים לזמן העבודה בקבוצה.