מפגש זה מוקדש לדיון במושג גבולות: האם גבול הוא אובייקטיבי או אישי? מתי אנחנו מעמידים גבולות? ומה אפשר ללמוד ממצב הגבולות של מדינת ישראל?
נערוך שאלון ותחרות על המפה וגבולות ישראל: מה מבדיל בין שכונה לשכונה? כיצד האוכלוסייה משתנה מגבול לגבול, ולמה?
אפשרות א': מפת ארץ ישראל – נצייר את המפה על הלוח/דף נבחן אותה ונשאל: מי קבע אותה? האם היא מוסכמת על כולם?
אפשרות ב': מפת העיר, נקיים תחרות בין המשתתפים וננחה אותם להגדיר כל שכונה ושכונה על ידי סטיגמה. נשאל למה שכונה ג' מתויגת כך ושכונה ד' כך.
* התחרות יכולה להתקיים בין בודדים או בחלוקה לקבוצות.
לאחר שראינו שגבולות עלולים להיות קצת מטושטשים בהגדרה שלנו לפי המפה של העיר/מדינה, נשאל: האם גבולות בין מדינות הם דבר פיזי/מוחשי או שמא זה מוסכם בין הצדדים? ניתן לדבר על ישראל והסובבים אותה – היכן יש הסכמה והיכן לא:
כעת צפו ביחד בסרטון ובתמונות של גבולות מכל העולם וקיימו דיון על נקודות גבול: https://www.youtube.com/watch?v=cqlMC5rJylM
תמונות של גבולות שונים מרחבי העולם תמצאו בנספח 2.
לאחר צפייה בסרטון והצגה של גבולות בעולם, שאלו: היכן עוד יש גבולות בחיינו? כאן המקום לייצר שיח על כך שהרבה מהחיים שלנו מחולקים לגבולות. הדיון הבא ינסה לבחון מתי אכן מדובר בגבול מוצק ויציב ומתי זו נקודת מפגש, ביחס לסוגיות שונות ולסוגים שונים של גבולות, בין הגיאוגרפי לחיינו האישיים:
בדיון הבא שוחחו על שלושה סוגי גבולות שמעסיקים אותנו במודע או לא מודע ובקשו מכל משתתף להוסיף עוד דוגמה מחייו לאחד מכל הגבולות הבאים:
כעת נסו לדון במחסומים ונקודות מפגש שהחיים מאפשרים ומציעים.
אלברט איינשטיין אמר: "ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שלגאונות יש גבולות".
שאלו את המשתתפים: איך אתם מסבירים את המשפט, בעקבות מה שעברתם היום? האם גבול הוא אובייקטיבי או אישי? מתי את/ה מעמיד/ה גבולות? מה אפשר ללמוד ממצב הגבולות של מדינת ישראל?