מפגש זה יעסוק במוזיקה כמרכיב מרכזי בחוויית הזהות הקולקטיבית. במהלך המפגש ננסה לברר מהי מוזיקה ישראלית ומה מאפיין אותה, בין השאר, באמצעות הדיון סביב מקומה של המוזיקה המזרחית בישראל
אם האווירה קלילה ניתן להתחיל את המפגש בהקרנה של קטעים מהמשחק Just Dance:
https://www.youtube.com/results?search_query=just+dance
לאחר מכן, חלקו את הקבוצה לשתי קבוצות או יותר, והנחו אותם בכללי המשחק "לא נפסיק לשיר".
הסבירו למשתתפים שלפני הצלילה לאפיון מוזיקה ישראלית, תדברו על אפיון כללי של מוזיקה. השמיעו קטעי מוזיקה מרחבי העולם ושאלו כיצד הדבר מזוהה עם התרבות והמקום שממנו בא הקטע. ניתן להשמיע את הקטע למשתתפים ולתת להם קודם לנחש את ארץ המקור.
לאחר ששמעתם מוזיקה מרחבי העולם המבוססת על תרבויות שונות ושפות שונות, עברו לנושא המפגש - מוזיקה ישראלית.
צפו בסרטון מתוך "ארץ נהדרת":
https://www.youtube.com/watch?v=-ksljsJhE8U
בקשו מכל משתתף לבחור שיר אחד שמסמל "שיר ישראלי" לדעתו. ערכו סבב והשמיעו את השירים ואת הנימוקים.
כעת קיימו דיון בשאלות הבאות:
כבר יותר מארבעים שנה, מאז סוף שנות השבעים של המאה שעברה, מתנהל בשיח הציבורי בישראל ויכוח מתמשך על אודות הערך התרבותי והאמנותי של הסגנון המוזיקלי המכונה "מוזיקה מזרחית" או "מוזיקה ים תיכונית". העמדות השונות בוויכוח זה שזורות בשלל היבטים ומשמעויות. רובן כלל אינן נוגעות לסוגיות מוזיקליות מובהקות, אלא לשאלות של זהות לאומית ומעמדית. עצם קיומו המתמשך של הוויכוח מעיד, בראש ובראשונה, על עובדה תרבותית אחת: מוזיקה פופולרית מהווה ביטוי תרבותי מרכזי ביותר בחוויית הזהות הקולקטיבית.
קראו את הראיון עם אביהו מדינה ודונו בשאלות הבאות (הראיון מצורף בנספח מס' 1):
הנחו את המשתתפים לבחור שני שירים: אחד המייצג את תקופת הילדות שלהם, ואחד המייצג את השנים האחרונות שלהם. בסבב, בקשו מכל משתתף לחשוף את השירים שבחר ולהסביר למה הם מייצגים את הילדות והבגרות של חייהם. התחילו בבחירות שלכם.
סכמו: כמו שכל אחד מהמשתתפים בחר בשירים אחרים מהילדות ומהבגרות, מכיוון שאנחנו משתנים וגם הטעם שלנו משתנה, כך גם המוזיקה בארץ ובעולם משתנה ומתפתחת עם כל דור חדש, ומושפעת גם מהעליות השונות שהגיעו לארץ ומהטרנדים העולמיים.