מפגש זה עוסק במשברים ומחאות. נדבר על הזכות למחות, נציג שתי מחאות ציבוריות גדולות מהעבר בישראל ונבחן את היכולת של המוחים להשפיע על המדיניות ולקדם ערכים שהם מאמינים בהם
חלקו לכל משתתף שני פתקים: על אחד "מוחה" ועל השני "לא מוחה". בקשו מהמשתתפים להגיב לכל סיטואציה. בחירתם צריכה להיות בהתאם לסיטואציה, האם היא תגרום להם לצאת למחאה בנידון או לא.
ניתן לתת למשתתפים להציע סיטואציות בשיטת הפופקורן ולעורר דיונים קצרים.
כעת, שאלו: למי יש זכות להפגין? האם גם ילדים יכולים להפגין? האם חיילים יכולים להפגין? אסירים? תלמידים?
בקשו שלושה מתנדבים להקריא כל דוגמה.דוגמאות למחאות תלמידים בעולם:
ניתן לעצור אחרי כל קטע או לאחר הקראה של כולם ולסכם על ידי כתיבת דברים מרכזיים על הלוח:
כעת נצפה ונבחן שתי מחאות ציבורית גדולות בחברה הישראלית, כאלה שעדיין מורגשות ומדוברות בחברה.
במידה שאין מקרן ניתן לבקש מהמשתתפים לצפות דרך הניידים (ראו גם כתבות מוצעות בנספח).
https://www.youtube.com/watch?v=8W1BllJO1ok&feature=youtu.be
לאחר הצפייה בקטע, שאלו:
https://www.facebook.com/watch/?v=1015961885089005לאחר הצפייה בקטע, שאלו:
סכמו: היום דיברנו על מחאות שונות שצמחו מלמטה, באו לענות על צרכים ורצונות של אנשים שונים לפעול וליצור שינוי בחברה שבה הם חיים. הזכות למחות הוא זכות בסיסית של בני אדם במשטר דמוקרטי, והיא הדרך של אנשי ציבור ואזרחים מין השורה להשפיע על המדיניות ולקדם ערכים שהם מאמינים בהם. כמו כן, דיברנו על דרכים לגיטימיות ולא לגיטימיות למחות. חשוב לזכור תמיד שיש לעשות את המחאה בדרך חוקית.
ניתן לסיים בשיר, לבחירתכם (ראו מילים בנספח):