במפגשים אלה יחקרו החניכים את השכונה שלהם, יכירו את הסיפורים הייחודיים שלה ואת המקומות המיוחדים בה ויתנסו בבניית סיור המבוסס על המחקר שעשו
מערך זה מתבסס על כך שנקודת המפגש של הפעילות נמצאת בסביבתם של מגורי המשתתפים. המשתתפים הם מקור הידע ולכן חשוב לברר ולדעת היכן מתגוררים המשתתפים.
נסביר למשתתפים על חוכמת ההמונים:
חוכמת ההמונים (באנגלית:Wisdom of the crowd) היא הדעה הקולקטיבית של קבוצת יחידים. איסוף תשובות של קבוצה גדולה לשאלות הכרוכות באומדן,ידע כללי וחשיבה מרחבית נמצאו, באופן כללי, כטובות, ולעתים טובות יותר, מאשר כל תשובה שניתנה על ידי אותם יחידים בקבוצה.
סרטון להמחשה»
אפשרות 1 – אפליקציית מנטימטר מאפשרת לשלב בתוך מצגות שאתם מכינים שאלות שהתלמידים יענו עליהן באמצעות הסלולרי, ואז לרכז את התשובות של כולם בתוך המצגת, באופן מידי ובגרפים נהדרים. להורדת האפליקציה: https://www.mentimeter.com/app
אפשרות 2 – חלוקת דפיי נייר וכלי כתיבה לכל משתתף. באמצע להניח כוסות/כובעים כמספר השאלות ולהניח ליד כל כוס/כובע את המשפטים הבאים:
לאחר מכן נעבור בין התחנות, נדבר ונשמע את המשתתפים משתפים סיפורים מהילדות. המטרה היא לגרום להם לדבר ולהתווכח על מקומות בשכונה וכך לאט לאט להכין את השיח – מה הסיפור השכונתי שלנו? כיצד אנחנו רואים את השכונה, מה אנחנו לא יודעים עליה?
דרך נחמדה להיכנס לנושא: הסרטון "זה הבית שלי, המקום שבו גדלתי"»
נדבר קצת על מהות הסיור. אנו מכירים מספר רב של סיורים – סיור קולינרי/תיירותי/היסטורי/חברתי וכדומה. אפשר לשאול את המשתתפים:
כעת הסבירו למשתתפים שאנחנו נתכנן ונבצע סיור בשכונה, שמטרתו לספר את הסיפור האישי שלנו ושל השכונה.
נחלק את המשתתפים לפי מספר התחנות כך שעל כל תחנה יעבדו 5-3 משתתפים. כל קבוצה תקבל נושא אחר בשכונה שאותו עליהם לחקור ולשתף בסיפורים האישיים שלהם, ובכך ליצור תחנה. עליהם לקחת בחשבון את מיקום התחנה, הסיפור המסופר ואת הדרך היצירתית שבה אפשר לספר את הסיפור. זה יכול להיות באמצעות הצגה/משחק/סיפור רגיל או בכל דרך יצירתית שיעלו.
תחנות שמספרות סיפור:
מומלץ לתאם גם עם דובר מעניין בשכונה.
בהתכנסות נסביר למשתתפים שעכשיו אנחנו יוצאים לסיור שתכננו במפגש הקודם, ונעבור בכל הנקודות שהם בחרו וחקרו. נדגיש שכמו בכל דבר גם כאן יש חוקים חשובים, שאנחנו צריכים לשמור עליהם במהלך הסיור: