נקדיש זמן לסבב היכרות קצר שיכלול גם הצגה עצמית קצרה של המדריך/מדריכה ושל כל המשתתפים, וגם שיתוף של חוויות/מסקנות מהשנה שעברה (אפשר לקיים זאת באמצעות סבב רגיל/הרוח נושבת עם הגדרות שהמנחה נותן או שמכוונות את הקבוצה לחוויות מהשנה שעברה/שעון פגישות ועוד…).
אם הקבוצה והמדריך נשארו קבועים ולא קיים פער גדול בין סיום השנה שעברה לפתיחת השנה הנוכחית – אין צורך משמעותי בפתיחה מעמיקה והיכרות.
בפתיחת המפגש נקדיש זמן לדגשים חשובים:
הרוח נושבת – מסדרים כיסאות במעגל. המשתתפים מתיישבים ומתנדב אחד מתבקש לעמוד במרכז המעגל (למשתתף זה אין כיסא). המשתתף שעומד במרכז המעגל צריך לספר על עצמו פרט מסוים. כל מי שהפרט הזה נכון לגביו צריך לקום מהכיסא ולהחליף מקום, כאשר באותו זמן המשתתף שעמד במרכז המעגל צריך להזדרז ולהתיישב באחד הכיסאות שהתפנו. כך נוצר מצב שמשתתף אחר נשאר ללא כיסאו וכעת הוא זה שעליו לספר על עצמו פרט מסוים וחוזר חלילה.
סיפור אמת ושקר – כל משתתף יספר על עצמו שני סיפורים, אחד אמיתי והשני שקרי. הקבוצה תתבקש לנחש איזה סיפור אמיתי ואיזה איננו.
חלקו את הקבוצה לקבוצות של 4-3 משתתפים וחלקו להם דפי תשובות. לכל שאלה תינתן דקה להיוועצות קבוצתית ובסופה יציגו חברי הקבוצה את התשובות.
פזרו כרטיסיות על הרצפה כך שאי אפשר לראות את התמונות. בקשו מכל משתתף לקחת תמונה אך לא להפוך את הכרטיסייה ולא להסתכל על התמונה. כעת כולם יושבים במעגל. המנחה מראה לכולם את התמונה שלו ופותח במשפט וחצי של סיפור שמתקשר עם התמונה. ההמשתתף הבא אחריו צריך להרים את התמונה שלו, לראות מה מופיע בה ולהמשיך את הסיפור, כשהוא משלב בו את מה שהוא רואה בתמונה שלו. אחריו עושה זאת המשתתף הבא, וכן הלאה.
לסיכום: הסבירו שלאורך כל השנה נפגוש נושאים שונים שמאתגרים ובונים את החברה שבה אנו חיים ונדון בהם. נדון בסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על החברה והמגוון שבה – נברר מה מרכיב את הסיפור שלנו ואילו סיפורים נוספים יש. מתוך מגוון נתונים שפגשנו, על עצמנו ועל החברה – מה אנחנו יודעים עליה, ומה אנחנו לא? הסבירו: במהלך השנה ננסה לגעת בכמה שיותר סוגיות שונות, שהיום רק דגמנו אותן בכמה שאלות טריוויה קצרות. מכאן והלאה נעמיק בכל נושא קצת יותר. אתם מוזמנים להביא את עצמכם, ליצור סיפורים וחוויות וביחד נגבש זהות של מנהיגות בחברה שבה אנו חיים.