נושא המפגש הרביעי הוא מיתוג אישי. נדון באופן שבו אנשים שונים בוחרים להציג את עצמם כלפי חוץ לצד חשיבות השמירה על אותנטיות כלפי עצמנו
בקשו מכל המשתתפים להביא דבר אחד שיש להם בתיק (בקבוק מים/מטען של טלפון נייד/מסרק/קלמר/התיק עצמו). חשוב שלכל אחד מהם יהיה פריט כלשהו. לאחר מכן אמרו להם שעתה עליהם לערוך "מכירה פומבית", שבמסגרתה יהיה על כל אחד מהם "למכור" את הפריט שיש לו ביד. לכל משתתף תהיה דקה אחת בדיוק לעמוד מול הקבוצה ולשכנע את המשתתפים האחרים מדוע מטען הטלפון הנייד/בקבוק המים שלו וכדומה הוא הכי טוב שיש.
עודדו אותם לספר סיפור אישי: איך החפץ "הציל" אותם, איך הוא נמצא שם בשבילם כל יום וכדומה. המטרה היא להראות להם שהם מסוגלים למתג את הפריט בצורה הטובה ביותר כלפי חוץ ולהסתיר את החסרונות.
* מומלץ שהמנחה יציג דוגמה.
לאחר שהמשתתפים יציגו את הפריטים, דונו איתם בשאלה "כיצד חשתם כאנשי מכירות?", האם הדעה שלכם על הפריטים השתנתה?
כעת הזמן להציג את הנושא שילווה אתכם היום, והוא "מיתוג אישי" – מה אני משדר כלפי חוץ? הסבירו כי תבחנו כמה היבטים לדרך שבה אנשים בוחרים להציג את עצמם/עבודתם כלפי חוץ, וכן תבחנו מה בוחרים לפרסם ולהוציא החוצה, ומה בוחרים להסתיר.
אפשר לשאול: איפה אתם ממתגים החוצה (אינסטגרם/פייסבוק וכדומה)? האם מה שאתם בוחרים לפרסם באמת מספר את הסיפור האמיתי שלכם?
שאלו: מה המיתוג החיצוני מאפשר לנו להשיג (כבוד, יוקרה, מעמד, סטטוס)?
הסבירו למשתתפים: כעת נבחן היבטים של עולם העבודה בנוגע למיתוג. נבחן סוגים שונים של חלונות ראווה. פזרו/הדביקו על הקירות שסביבכם תמונות, והסבירו להם את המשימה שלהם עכשיו. הסבירו להם שעליהם לנסות לבחון כל חלון ראווה בעיניים ביקורתיות – מה הוא מפרסם/מה הוא מסתיר/לאיזה קהל יעד הוא פונה/לאיזה קהל הוא אינו פונה וכדומה.
כל משתתף יקבל ארבעה פתקים בצבעים שונים, יסתובב בחלל, וידביק את הפתקים כך:
לאחר מכן התיישבו במעגל, כאשר תמונות של חלונות הראווה מונחות בחלל, ועברו תמונה תמונה. נתחו כל תמונה ודונו בה עם המשתתפים:
המטרה כאן היא לייצר שיח על מיתוג אישי/מקצועי. כיצד אנשים בוחרים להציג את עצמם ללקוחות/לציבור. כאן אפשר לשאול אותם כיצד היה נראה חלון הראווה שלהם, האם מישהו רוצה לשתף?
הקרינו את פואטרי סלאם – אתה לא מיוחד. לסרטון»
לאחר ההקרנה חלקו דף שורות לכל משתתף, והנחו את המשתתפים בכתיבה (אפשר להגיד להם שזה תרגיל שהם עושים עבור עצמם והם לא חייבים לשתף אותו). הסבירו שאתם תנחו אותם בכל נושא למשך דקה, ובסוף הדקה הם יעצרו וימשיכו לנושא הבא.
נושאים לכתיבה:
לאחר סיום התרגיל בקשו ממתנדב להקריא את מה שכתב. הוא יכול להקריא גם רק חלק אחד מהקטע שכתב.
סכמו את הדיון בכך שכולנו מורכבים מאין ספור מרכיבים, שאת חלקם אנחנו בוחרים להציג ביום כזה מול קהל כזה, ואת חלקם אנחנו שומרים ומציגים לאנשים ולקהל אחרים. המטרה של המפגש היום הייתה לחשוף אותנו לדרך הצגה של דמויות/חנויות/שלנו לעולם. לדעת שמאחורי כל תמונה/סרטון/פוסט יש הרבה דברים שלא אומרים ובוחרים להשאיר במרחב האישי.
יצירת סטורי באינסטגרם. הנחו את המשתתפים ליצור שלושה עמודי סטורי, שבכל עמוד משווק/מפורסם משהו אחר:
בסוף הפעולה הציגו את העמודים למשתתפים ודונו בפן המקצועי שלהם. האם העמוד אכן משווק את הרעיון או שמא הוא חוטא למטרה?
הקרינו את הקטע המצחיק מהסדרה "חברים" – ריאיון עבודה»
המיתוג העצמי שלנו הוא חלק משמעותי מאוד מהחיים היומיומיים שלנו ומשפיע לא רק על הדרך שבה אנשים אחרים תופסים אותנו, אלא גם על הדרך שבה אנחנו תופסים את עצמנו. חשוב מאוד להיות מודעים ל"איך אנחנו נתפסים" במרחב הציבורי, אך באותו זמן עלינו להיות אמיתיים כלפי עצמנו ולדאוג לשדר את מה שאנחנו רוצים לשדר ולהיות.