ייתכן שיידרשו עזרים נוספים בהתאם לפעילות הפתיחה.
* הפתקים מהווים מקום לכתיבת הציפיות. יש לבחור צבעים רלוונטיים לקבוצה (חום, כחול, ירוק).
בחרו משחק כיפי וקצר בהתאם לסביבה שבה אתם נמצאים:
שלב שנילאחר שכולם יקבלו אליהם את החוט פעם אחת לפחות, נעבור לשלב הבא – שלב קיבוע הרשת שנוצרה.
נייצר לרשת מסגרת עץ בעזרת הלייסטים שהבאתם לפעילות. כל נקודה שבה אחז משתתף צריכה להיות מחוברת לעץ על מנת שהצורה תחזיק את עצמה.
מה מזכירה לכם הצורה שנוצרה כאן? (קורי עכביש, רשת חברתית, לוכד חלומות וכו').* למנחה – ליצירה המשותפת של הקבוצה יש יכולת לייצר מחויבות וחיבור. חשוב להראות למשתתפים שבסוף המפגש אתם, כמנחים, לוקחים את היצירה שנוצרה והיא לא נזרקת. אם אתם נפגשים במקום סגור וקבוע ניתן להשאיר שם את היצירה או להשאירה באיזה מוקד עירוני נוח (מתנ"ס, מרכז נוער, בית ספר).שלב שלישיחלקו למשתתפים פתקים קטנים, עפרונות צבעוניים, מדבקות למעוניינים ובקשו מכל אחד להכין שלושה "פתקי מזל". על הפתקים הם יכתבו ציפייה שיש להם מהקבוצה, ציפייה שיש להם מעצמם ואיחול. לאחר שהפתקים יהיו מוכנים, המשתתפים יתלו את הפתקים על הרשת שיצרו. המדריך "ישתול" פתקים מוכנים מראש עם ציפיות (תרומה לקהילה, שימור קיימות, הגשמה וציונות וכו')
בקשו מהמשתתפים לעיין בפתקים השונים שנתלו. כעת כל אחד מתבקש לשתף באחד מהפתקים שלו ובפתק שמצא חן בעיניו של מישהו אחר.