פתיחה
היכון הכן – נקה!
מהפך בפח
בין רצוי למצוי
כוכבו של העצלן
גוף הפעילות
הכנת פחי הפרדת פסולת
אמת או חובה שמח"ה
מבצע ניקיון בית ספרי
מנקים את העולם
סיכום
כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן
אמנה כיתתית
אחריות או הימנעות?
ילדה קטנה יחידה ותמה עמדה ושאלה "למה"
מנסחים אמנה כיתתית לצמצום הפסולת והגדלת המיחזור בכיתה ובבתי התלמידים. את האמנה תולים על הקיר, ובנוסף, מבקשים שכל תלמיד יציג את הנושא ואת האמנה בכיתת האם שלו, ויחתים עליה את התלמידים.
מקריאים את השיר "אוטוביוגרפיה בחמישה פרקים קצרים" (אפשר להמחיז בכיתה). * כדאי להסביר לתלמידים את משמעות המילה "אוטוביוגרפיה" – סיפור חייו של אדם כפי שהוא כותב אותו.מקיימים דיון:
מספרים על סוורן סוזוקי, מקנדה.כשהייתה בת תשע ייסדה את "הארגון הסביבתי של הילדים" (ECO) – קבוצת ילדים שמטרתה ללמד ילדים אחרים על נושאים סביבתיים. ב-1992 , כשהייתה בת 12, היא וחבריה לקבוצה גייסו כסף כדי להגיע לפסגת כדור הארץ הראשונה בריו דה ז'נרו.הם הצליחו במשימתם, וסוורן סוזוקי טסה 8,000 ק"מ לברזיל יחד עם שלושה מחברי ארגונה כדי לנאום בוועידת האו"ם השנתית בענייני הסביבה בשנת 1992.נאומה של סוורין באו"ם מלא תוכחה כלפי המבוגרים, המחנכים את ילדיהם לסובלנות כלפי האחר, אך בעצמם פועלים בגזענות ובגסות לאחרים, מבוגרים המטיפים לסדר וניקיון בחלל הביתי, אך מזהמים בחלל הציבורי, מבוגרים שהורסים יותר ממה שהם יודעים לתקן, שפיהם וליבם אינם שווים.אם יש אמצעי הקרנה, אפשר להקרין את הנאום שלה עם התרגום, מכאן>>אם לא, אפשר לבקש מאחד הילדים להקריא את טקסט הנאום באו"ם של סוורן סוזוקי המתורגם לעברית כמו בדוגמה.אחרי הקרנת הנאום או הקראתו משוחחים עם הילדים: