מחלקים את הקבוצה לשתי חוליות ומעמידים את כל התלמידים בצפיפות על שטח אדמה. סביב כל חוליה מציירים עיגול ומגדירים את שטחו כשטח טביעת הרגל של הקבוצה. כל חוליה בתורה מוזמנת להציע דרך לצמצום טביעת הרגל האקולוגית שלה. חוליה שהציעה דרך נכונה לצמצם את טביעת הרגל מקבלת אישור מהמדריך להושיב את אחד מחבריה בצד, ובכך מצמצמת את השטח של הטביעה הקבוצתית.שאלות לדיון בקבוצה:
גוף הפעילות:
מחלקים לתלמידים מתכון לכדורי שוקולד (היעזרו במתכון ובמחירון בנספח עזרים למערך זה) ו-100 שטרות כסף קק"ל (א-קק"לוגי) מודפסים.מציעים לתלמידים לרכוש את החומרים ואת הכלים הנחוצים להכנה בכסף שקיבלו רק ש... הסכום הנדרש לכל המצרכים הוא 150 שטרות.התלמידים יידרשו למצוא דרך להשיג את מטרתם ולהכין כדורי שוקולד תוך ניצול המשאבים שברשותם.
הכללים:
הציעו לתלמידים דרכים להתמודד עם המצב:
שאלות לדיון אחרי הפעילות:
את כדורי השוקולד הטעימים אוכלים יחד אחרי פעילות הסיכום.