אפשרות א'
אפשרות ב'
אפשרות ג'
פתיחה
לפני ואחרי מפעל הייעור
העץ הנדיב
סיפור הלורקס
גוף הפעילות
מדידת גובה של עץ
מצגת אדם ואדמה (מצריך כיתה מתוקשבת)
יער צופולה
לראות עצים
סיכום
פתקי ברכה לעץ
הקמת מסלול עצים בבית הספר
ארגון הפנינג
רשימת הצעות
(ההסבר מתוך אתר מכון דוידסון – מכון ויצמן למדע)
מסבירים מהי שמיטה ומה חשיבותה בעזרת מצגת אדם ואדמה ובחומר הרקע הנלווה אליה כאן. מקשרים את השמיטה לנושא הייעור ומספרים על השינויים בפעילות קק"ל בשנת השמיטה (אפשר למצוא את המידע במסמך ההסבר למצגת).
מתחלקים לחוליות עבודה. כל חוליה בונה את עץ הצופולה שלה מחומרים ממוחזרים וחומרי יצירה: עץ שמסמל מעשים טובים, עזרה לזולת, ציונות, שמירה על הארץ ועל הסביבה. יחד "נוטעים" יער של עצי צופולה בחצר בית הספר כדי להחליף את הנטיעות הרגילות. קבוצת המנהיגות מובילה פעילות דומה עם כל ילדי בית הספר והיער הולך וגדל.
משמיעים את השיר "ברוש" שכתב אהוד מנור. מתחלקים לחוליות שמתפזרות בחצר בית הספר וכל חוליה "רואה" עץ שהיא בוחרת (על משקל "ואני ראיתי ברוש"), ומכינה רשימה של דברים שאפשר ללמוד מן העצים, כפי שהדובר בשיר מסתכל על הברוש ושואף להיות כמוהו.