הצעות לפעילויות למפגש סיום שנה

חובה לקיים את המפגש בתקופה הזו בשנה

 

לקראת סוף השנה כולם מחפשים פעילויות שיהיו גם מעניינות וגם "לעניין" – סוף שנה. לפניכם: מגוון פעילויות שהציעו מדריכים. וכולם מוזמנים לשלוח עוד רעיונות

מכירה פומבית

המטרות:

  1. לסקרן בנושא הקשור לאיכות הסביבה.

  2. להקנות ידע בנושא איכות הסביבה.

אביזרים:

  • שטרות כסף

  • כרטיסיות של ההיגדים

  • כרטיסיות של הפתרונות להיגדים.
*קבצים של האביזרים מצורפים למטה.

 

מהלך הפעילות:

מסבירים לתלמידים שכל קבוצה הולכת לקבל סכום קבוע של כסף, בעזרת השטרות האלה הם יכולים לקנות "היגדים" במכירה פומבית. הקבוצה שבסוף מציעה את הסכום הגבוה ביותר (אחרי "קריאה ראשונה, שניה, שלישית- נמכר!") תקנה את ההיגד במחיר שהם הציעו.
על כל היגד נכון שהם קנו הקבוצה מקבלת נקודה, והיגד לא נכון לא נחשב לכלום.
מאחר שבחלק מההיגדים התלמידים לא בטוחים אם הם נכונים או לא, הם לא יציעו סכומים גבוהים, על מנת לשמור את הכסף שלהם להיגדים שהם יותר בטוחים בנכונות שלהם.
מכיוון שיש סיכוי שההיגד דווקא כן נכון, אז הקבוצה שקנתה את ההיגד במחיר נמוך הרוויחה נקודה במחיר נמוך.
צריך להסביר לתלמידים שאם הם ישמרו את הכסף לסוף, הם ישלמו הרבה לכל היגד, כי לכולם יישאר הרבה כסף, ולכן צריך לפעול בחוכמה ובהתייעצות בקבוצה כבר בהיגדים הראשונים.
במהלך המכירה יש להזכיר לתלמידים כמה היגדים נשארו כדי שיוכלו לכלכל את הצעדים שלהם.

על מנת לשמור על מהלך המכירה ללא עצירה, הודעתי שאי אפשר לקבל עודף – אםשר לקנות רק עם השטרות שיש לקבוצה ביד.
לאחר כל מכירת היגד נותנים את הכרטיסייה של ההיגד והכרטיסייה של פתרון ההיגד לקבוצה שזכתה בקנייה, קוראים את הפתרון ואפשר אף להרחיב עליו. (אפשר לקרוא את הפתרון רק בסוף כל הקניות.)
הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שבבעלותה מספר ההיגדים הנכונים הגדול ביותר.

אפשר לחבר היגדים ברמות שונות מההדרכות שהועברו לתלמידים במהלך השנה (כאלו שהתלמידים יודעים שהם נכונים, ואז הם ישקיעו הרבה מהכסף שלהם, והיגדים "קשים" שהתלמידים יתלבטו אם הם נכונים ואז לא יציעו סכום גבוה).


שטרות כסף | היגדים - קובץ ראשון | היגדים - קובץ שני | תשובות להיגדים
באדיבות זכריה דנציגר
תלמידי ביס בן גוריון מקריית מוצקין במהלך הפעילות. צילום באדיבות זכריה דנציגר
תלמידי בי"ס בן גוריון מקריית מוצקין במהלך הפעילות. צילום באדיבות זכריה דנציגר

עוגיות מזל

אופים עוגיות מזל ובתוכן מכניסים פתקים עם שאלות על השנה שהייתה. מומלץ לכתוב את השאלות שבתוך העוגיות על דף רגיל עם עיפרון.

 

רעיונות לשאלות:

  • במה לקחתי מנהיגות השנה?
  • במה אקח מנהיגות בשנה הבאה?
  • מה אני זוכר מהפעילות שהייתה השנה?
  • מה למדתי על עצמי?
  • מה למדתי על חברים שלי?
  • ממה הכי נהניתי?

למתכון עוגיות מזל>>

באדיבות נגה

קוביית שאלות

כותבים על קובייה שאלות בנושא השנה שהייתה והשנה שתהיה. זורקים את הקובייה וכל אחד צריך לענות על השאלה שהוא מקבל.

קוביית שאלות - דוגמה מס' 1 | קוביית שאלות - דוגמה מס' 2

תשבץ צוללות

מכינים לוח מרובע גדול למדי (הגודל הקבוע שלי הוא 50 ס"מ על 50 ס"מ), מחולק לריבועים קטנים, 11 לרוחב ו-11 לאורך.
בשורה העליונה בכל ריבוע כותבים אותיות מאל"ף עד יו"ד ובשורה הימנית מלמעלה למטה כותבים מספרים מ-10-1. מצורף קובץ עם הלוח

מכינים תשבץ שבו כתובים המושגים שבהם עסקנו או שאנו רוצים שילמדו. כאשר יש משבצת שאי אפשר להכניס בה אות, צובעים אותה בצבע. (אני צבעתי חלק בצהוב וחלק בכחול, חום וירוק.)

המשחק מתנהל כך: מחלקים את הקבוצה לשתי קבוצות, ומחליטים מי הקבוצה שמתחילה. המדריך מכין מראש לכל קבוצה טוש בצבע שונה.

על הקבוצה לבחור אות ומספר. המדריך בודק אצלו בתשבץ – אם האות הזו קיימת, הוא כותב אותה במשבצת הנכונה בצבע של אותה קבוצה. אות מזכה את הקבוצה בנקודה. אם יצאה משבצת צהובה, הקבוצה מפסידה תור ואילו משבצת באחד מצבעי הקק"ל מזכה ב-10 נקודות.
קבוצה שלאחר שנחשפו מספר אותיות מנחשת את כל המילה, זוכה בנקודות כמספר האותיות + 5 נקודות.

לוח תשבץ צוללות

באדיבות מימי אריה

איזה מנהיג אני – וברכת סיום

מפזרים על הרצפה היגדים שונים שמייצגים תכונות שונות של מנהיגים, וכל אחד בחר תכונה/יכולת/כוח שהוא גילה בעצמו השנה.

מקבץ היגדים ראשון | מקבץ היגדים שני | מקבץ היגדים שלישי

וגם: קובץ עם ברכות סיום חגיגיות לכל משתתף.

באדיבות שירי מסאמי
גם אתם רוצים לשתף את כל המדריכים ברעיונות למפגש סוף שנה? שלחו לנו את הפעילויות שלכם לכאן ואנחנו נפרסם באתר

רעיונות אפשר לשלוח
לכאן>> וגם לכאן>>