שלבי הפעילות:
- הכינו עם התלמידים פרפר דמיוני, צבעוני*
- בקשו מהתלמידים לכתוב סיפור קצר שמתאר כיצד הפרפר עוזר לשמור על כדור הארץ.
- שאלו את התלמידים:
אילו הפרפר שלכם היה יכול לדבר – מה היה מבקש מבני האדם?
אילו פעולות כל ילד יכול לעשות כדי להקל על הפרפרים?
מה אנחנו יכולים לעשות ככיתה או כבית ספר כדי לעזור לפרפרים בסביבתנו הקרובה?
*הכנת פרפר דמיוני
מוזמנים ליצור פרפר דמיוני מחומרים ממוחזרים – כדי לא לפגוע בסביבה – שיגרום הנאה לצופים בו. אפשר להכין מובייל עם פרפרים.
חומרים ליצירה: בקבוקי (קנקלים) פלסטיק של ליטר או יותר, מספריים, מרקרים/ארט ליין, חוטי ברזל, מנקי מקטרות, ענפים, חוט דייגים ועוד.
להנחיות לחצו כאן»

מימין: מובייל פרפרים מבקבוק בשימוש חוזר.
עם פרפרים "שקופים" כאלה אפשר לצאת החוצה ולראות את הצללית שמשתקפת על הקרקע
משמאל: דגם לגלגולו של פרפר, שנוצר באמצעות שימוש חוזר בגלילי נייר