מערכי פעילות לילדים בגילי גן עד כיתה ג'

לפניכם הצעה לשלושה מערכי פעילות בנושא בחירת הפרפר של ישראל. אורכה של כל פעילות – כ-45 דקות. למערכים מצורפים גם עזרים שונים, לשימושכם

לפני שמתחילים...

לפני ביצוע הפעילות בכיתה, או אחריה, מומלץ לשלב יציאה עם התלמידים לחצר ביום שמשי לתצפית על הפרפרים, או לשלב את הצפייה בהם בזמן טיול. כל מקום שצומחים בו צמחי בר, או שנשתלו בו פרחים, עשוי להתאים. תופתעו גם אתם לגלות שבתצפית של מספר דקות כבר תוכלו להבחין בפרפרים, בפרט אם המקום עשיר בצמחייה ולא רוסס.

נסו לצפות בפרפרים והדריכו גם את התלמידים – נסו לשים לב לצבע העיקרי של הפרפר ולגודלו. האם הוא עף גבוה מאיתנו, או שמא הוא עף נמוך, מעל לצמחים – מחפש לו צוף או מקום להטלת הביצים? האם אתם מצליחים לצפות ביותר מפרפר אחד, ביותר ממין אחד של פרפר (כלומר, קיים הבדל בגודל, בצבע)?
אם תרצו לנסות לזהות את הפרפר, היעזרו  באתר "זיהיתי פרפר". בלשונית "מצא אותי" יש הכוונה עם שאלות שעורכות סינון ומקרבות אתכם להגדרת הפרפר. 

מערכי פעילות לילדים בגיל הגן עד כיתה ג'

  • מערך פעילות ראשון: מחזור החיים של הפרפר

    דרך משחק והנאה יכירו התלמידים את שלבי הגלגול של הפרפר, את הקשר בין הפרפר לצמח ואת מיני הפרפרים שהיו המועמדים לתואר הפרפר של ישראל
  • מערך פעילות שני: יחסי הגומלין בין הפרפר לסביבתו

    באמצעות סיפור, תמונות, יצירה ודיון ייחשפו התלמידים ליחסי הגומלין בטבע – בין הפרפר לסביבתו ובין הפרפר לאדם
  • מערך פעילות שלישי: גם אנחנו בוחרים את הפרפר של ישראל

    בפעילות האחרונה יכירו התלמידים את פרויקט בחירת הפרפר של ישראל, ויבחרו בבחירות דמוקרטיות את הפרפר המועדף עליהם