גוף הפעילות
בפורום הכיתתי הקריאו
חידות – ובעזרת הטבלה שהכינה כל קבוצה, בקשו מהתלמידים לבדוק אם מדובר בפרפר שלהם. הקבוצה שזהו הפרפר שלה תספר לכיתה על תכונות נוספות של הפרפר, מתוך הכרטיסייה, ותציג את תמונתו. (35 דקות)
אפשרות נוספת: החזיקו כרטיסייה של פרפר, בכל פעם פרפר אחר, מבלי להראותו לכיתה. כל קבוצה בתורה, בסבב, תשאל שאלה אחת של כן/לא, למשל: האם הפרפר ממשפחת הצבעוניים? האם הוא פרפר נודד? האם הפרפר מעופף בחורף? אחרי מספר שאלות, קבוצה שחושבת שמדובר בפרפר שלה – מרימה יד. אם היא צדקה – היא מקבלת נקודה. אם היא טעתה – ממשיכים בסבב השאלות עד שמנחשים נכון.