הקשיבו לקולות הדו-חיים:
אילו קרקורים אתם שומעים? (נתאר את קולות הדו-חיים: קרפדה בצרצור עדין ומתמשך, אילנית בקרקור קווה קווה רועש, צפרדע מקרקרת במגוון קולות שונים.)
נזמין את הקבוצה לחזור למודעות ולהתעורר. להתיישב.נסביר:
הסיור שלנו היום יתמקד בבריכת החורף – בית גידול מיוחד ויוצא דופן. המאפיין המרכזי שמבדיל את בריכת החורף ממקווי מים אחרים הוא העונתיות שלה. בקיץ היא מתייבשת לגמרי, ובחורף היא מוצפת במי גשמים או במי תהום שהמפלס שלהם עולה. נדגים ונסביר באמצעות עזר "מהי בריכת חורף?".
עם תום הזמן נתכנס ונזמין את המודרכים לספר על תצפיות מעניינות שהם תיעדו, ולהראות את מה שציירו. בהתאם למצאי בשטח ובתצפית נתמקד בבעלי חיים מעניינים, כמו דפנייה (עזר מחזור החיים של הדפנייה) או שפירית (עזר מחזור החיים של השפירית). נסביר באמצעות העזרים.
נסביר: הבריכה היא בית גידול כל כך מיוחד, ולכן הרבה בעלי חיים מיוחדים אוהבים לחיות בה ובסביבתה. נזמין את המודרכים להציע אילו בעלי חיים הם היו מצפים למצוא כאן?
כדי להמחיש את המשמעות של בית גידול משתנה נשחק משחק –נתחום שטח עגול באמצעות חבל.נחלק את המודרכים לחמש קבוצות על פי בעלי חיים נפוצים שאפשר למצוא בבריכה:
עבור כל אחד מבעלי החיים, נראה תמונה שלו, נגיד בכמה מילים איפה הוא חי ומה מאפיין אותו, ונתאר איך הוא מתנועע. ניעזר בכרטיסיות המידע על בעלי החיים.
נבקש מהמודרכים להתנועע בשטח הבריכה, להתהלך, לקפוץ, לשחות – כל אחד בהתאם לסגנון התנועה שלו.
כעת נתאר מה קורה בשלולית:
לאחר המשחק:נשאל: מה בעל החיים יכול לעשות כשהבית שלו פחות נעים לו?מה אתם הייתם עושים?
נציע: אפשר לעזוב את הבית באופן קבוע או באופן זמני, עד שהתנאים שוביהיו יותר נעימים, או שאפשר להתאים את עצמי לתנאים החדשים – לדוגמה: כשהבית שלי קר, אני לובשת סוודר.
נסביר כיצד בעלי החיים השונים שבמים מתמודדים עם הסביבה המשתנהבבריכה, נרחיב או נתמצת בהתאם לרמת העניין והקשב.