מיד בכניסה לדרך התקינה קק"ל חניון גדול למדי המנציח את יוסי אינבינדר (2013-1957), שנהרג בעת חציבת מנהרת הרכבת החדשה לירושלים. החניון נמצא בצל עצי אורן, ברוש וחרוב. מסביב –עצים ושיחים אופייניים לחורש הים התיכוני.
הר הרוח הוא הפסגה הקטנה שמעל לחניון. בעבר נקראה הפסגה ג'בל בַּטְן אל-עוּרוש (הר בטן הסוכות), על שם הסוכות שבין הכרמים שגידלו בה. בשלב כלשהו השתנה השם לג'בל בטן אל-הווא (הר בטן הרוח), ומכאן קצרה הדרך לשם הר הרוח.
כמעט דבר לא נותר משרידי המצודה שנחפרה כאן, ורוב האבנים שבנו אותה נשדדו במהלך השנים לבניית בתי הכפרים שבסביבה. המצודה, מהתקופה הפרסית (מאה 4 לפנה"ס), ניצלה את המדרונות התלולים המקיפים את המקום. רק במערב מקושרת הגבעה באוכף להמשך רכס הר הרוח. מיעוט הממצאים בחפירות, בעיקר חרסים, הביא את החופרים למסקנה שהמצודה תפקדה רק זמן קצר ואולי נועדה לשמש רק בזמן חירום. היא לא חלשה על דרך ונראה כי נבנתה כחלק ממערך השליטה על האזור באותה תקופה. המצודה הזו, כמו כמה מצודות נוספות בסביבה, נבנתה בתקופה שבה השלטון האחמני איבד אחיזה במצרים, וייתכן שפחוות יהודה הייתה אז אזור גבול של הממלכה או מרכז לגביית מיסים שדרשו השלטונות מהמושלים המקומיים.