פארק סיירת שקד מוקדש לחללי סיירת שקד ונמצאת בו אנדרטה מרשימה לזכרם. האנדרטה כוללת סלע גדול המספר על תולדות היחידה, אתר המדמה שדה מכשולים ובו רשומים חללי הסיירת, ופסל ברזל של "נושא הלפיד", מעשה ידיו של צביקה דרדיקמן, מיוצאי הסיירת. הפסל משתלב היטב באלמנט הבולט ביותר בנוף – גשר הרכבת הבריטי.
סיירת שקד החלה את דרכה בשנת 1955 ככוח בן עשרה לוחמים, חמישה מגדוד הצנחנים, ארבעה דרוזים ובדואי אחד, הלוא הוא עמוס ירקוני (עבד אל-מג'יד חאדר). הכוח הזה פעל נגד חוליות מודיעין מצריות ומחבלים שפעלו בנגב. הגבול הארוך עם מצרים ורצועת עזה היה פרוץ. מתום מלחמת העצמאות ועד שנת 1955 נספרו כ-3,000 תקריות, שמקצתן גבו קורבנות. כוחות פדאיון – מחבלים שהסתננו לישראל – פעלו בשטח ואיש לא העז לנסוע לבדו בלילה מדרום לקו אשקלון–קריית גת.
הכוח הקטן התפתח לסיירת של ממש שהופקדה על משמר הגבול עם מצרים, עם רצועת עזה ועם ירדן. לוחמי הסיירת פיתחו את "תורת ההמנעה" – יצירת דרכי טשטוש, גששות, מרדף ושימוש באמצעים אלקטרוניים.
היחידה קנתה את תהילתה בימי מלחמת ההתשה (סוף שנות ה-60, תחילת שנות ה-70) בזכות פעולותיה בעזה. במלחמת יום הכיפורים (1973) נמנו לוחמי הסיירת עם הכוחות הראשונים שחצו את תעלת סואץ. אחרי מלחמת יום כיפור המשיכה סיירת שקד לעסוק בפעולות ביטחון שוטף לאורך קו הגבול החדש בסיני. הסיירת פורקה בשנת 1978, ורבים מלוחמיה וממפקדיה היו הבסיס ליחידת העילית שלדג של חיל האוויר. גדוד שקד, שהוקם בשנת 1983 במסגרת חטיבת גבעתי, ממשיך את מורשת הסיירת.