יום שישי, 26 במארס 1948. שיירה שיצאה מקריית חיים הביאה אספקה לקיבוצים מצובה, אילון וחניתה ללא שום אירוע מיוחד. עם עֶרב הגיעה השיירה לנהריה והייתה אמורה לצאת למחרת ליחיעם, עמוסה מזון, ציוד ותגבורת של לוחמים מגדוד 21 של חטיבת כרמלי. שלושה ימים קודם לכן הוסכם, בתיווך בריטי, על מעבר חופשי של שיירות משני הצדדים.
זהו ליל פורים, י"ד באדר. ירח מלא. בן-עמי פכטר, מפקד גדוד 21, חבר קיבוץ חניתה וממייסדיו, משגר מחלקה ממצובה לתל ואקיה. זהו המקום שבו הותקף משוריין הנוטרים בינואר, וכעת פכטר מבקש לאבטח את הדרך ליחיעם. המחלקה יוצאת בחצות הלילה, אבל איתות מחניתה מורה להם לשוב על עקבותיהם. נראה כי פכטר חושש להשאיר את המחלקה לבדה בשטח עוין ומעדיף לצרף אותה ככוח לוחם בשיירה המיועדת.
שבת בבוקר, 27 במארס. פכטר מקבל ידיעות על מחסומי דרכים ומארב, אבל הוא נחוש לצאת לעזרת קיבוץ יחיעם הנצור. אם ייפול יחיעם, עלולים ליפול גם שאר היישובים העבריים בגליל המערבי. פכטר יוצא גם הוא בראש השיירה.
על אף המידע בידיו יוצאת השיירה לדרך בשעה 14:00, ובה שבעה כלי רכב: משוריין פורץ מחסומים, טנדר משוריין ובו המג"ד פכטר, משאית לא משוריינת ובה גשר שנועד לחציית הגעתון, משוריין ליווי, משאית משוריינת ואוטובוס משוריין ובו המחלקה ממצובה. השיירה נושאת מזון וציוד רב ונוסעים בה 89 איש.
סיירנו במקום בלוויית עמית אֶלָּסָר, דור רביעי לחלוצי האזור, המתמחה בקורות הגליל המערבי במלחמת העצמאות. "זה היה מארב מתוכנן היטב", מספר אלסר בצומת הכניסה לאתר השיירה. הערבים הניחו לשיירה לחלוף ללא בעיות על פני הכפרים חומיימה (כיום רחוב יחיעם בנהריה), אום אל פרג' (מושב בן-עמי) א-תל וא-נהר (מקומה של תל כברי העתיק). השיירה הגיעה לדרך הסלולה המוליכה כיום לחניון קק"ל. זהו הכביש המקורי מימי המנדט שבו נעו אז כלי הרכב".
הכביש זכה לכינוי דרב אל-בקשיש (דרך הבקשיש), וגם כיום אפשר לראות את אבני השוליים שלו שנותרו מאותם ימים. מסורת מקומית מספרת שערביי הכפרים העניקו שלמונים לבוני הכביש כדי שיימנעו מלהעביר אותו בחלקותיהם.