מערת מגורים – ליד רחבת החניה נמצאת חצר מוקפת גדר אבנים ששרד ממנה נדבך אחד. בחצר נמצאת חזית בנויה אבן ובה פתח המוביל למערה. זוהי מערה טבעית שהורחבה בתקופה הביזנטית והוכשרה למגורים. החזית נבנתה כך שיהיה אפשר לנעול אותה בדלת, ובחצר נעשו מלאכות הבית – בישול, טחינה וכדומה. המערה שימשה עד קום המדינה למגורים ולמכלאת צאן. סגנון מגורים זה קיים עד ימינו בדרום הר חברון. פסוק מקראי משקף היטב את אורח החיים הזה: "ויבֹא אל גדרות הצאן על הדרך ושם מערה ויבֹא שאול להסך את רגליו ודוד ואנשיו בירכתי המערה יושבים" (שמואל א' כד, ג).
גת ושרידי מחצבה – כמה צעדים הלאה משם נמצאת גת גדולה. במקום זה דרכו על ענבים כדי להפיק מהם תירוש, שהותסס ליין. התירוש עבר ממשטח הדריכה דרך "צינור" חצוב בסלע אל בור איגום, שבו אספו את הנוזל היקר. מעבר לגת נמצאת המחצבה, שממנה חצבו אבנים בתקופה הביזנטית. המחצבה תחומה במעין חצר, ובה סיתתו את האבנים החצובות כדי להכשירן לבנייה.
הקולומבריום – גולת הכותרת של הביקור במקום היא הקולומבריום (שובך יונים). מתקנים לגידול יונים נחצבו בדרך כלל בסלע. כאן, באופן נדיר, נמצאים שרידי מגדל עגול בנוי, שבדופנותיו נבנו גומחות רבות מאבן, גומחה לכל יונה. בתוך המגדל נבנו קירות ניצבים זה לזה המחלקים את החלל העגול לארבעה מרחבים ומעניקים שטח לבניית גומחות נוספות. המגדל היה מקורה, כך שחיות טורפות לא יכלו לחדור אליו. היונים יכלו לצאת מהשובך ולחזור אליו דרך פתחים צרים בגג או בחלקים העליונים של הקיר, שדרכם חדרו אור ואוויר. למבנה היה פתח מוגבה שהמְגדלים עלו אליו בסולם.
גידול יונים היה ענף כלכלי בשפלת יהודה בתקופה הביזנטית. יונים שימשו למאכל ולהקרבת קורבנות בטקסים פולחניים. אפשר לאכול את ביציהן ולזבל בהפרשותיהן את השדות.
ליד הקולומבריום פורחת בסוף אוקטובר ובתחילת נובמבר החלמונית הגדולה. השביל שב לנקודת המוצא באיגוף צפוני. בדרך תפגשו שלושה ספסלי עץ. שבו כאן להנאתכם כמה דקות והתייחדו עם הנוף היפה.