תיאור הדרך תקף לנוסעים בדרך חזרה וגם להולכים בה, מרחק של כ-5 ק"מ עד לנקודת המוצא.
מתל נגילה יוצאים לדרך הנוף (סימון כחול) ופונים שמאלה. לאחר כקילומטר הדרך מתעקלת שמאלה ליד חורשה נטועה, אחת מהחורשות שנטעה קק"ל לאורך נחל שקמה. בחורשה מוצבים ספסלים נאים, עשויים גזעים עבים של עצי איקליפטוס, פרי תכנונו של אדריכל הנוף ארז לוטן. הספסלים מעניקים לחורשה חזות רומנטית.
כ-100 מ' משם הדרך יורדת לערוץ נחל שקמה. זה המקום לחפור בו באר ולנצל את מי התהום הגבוהים של הנחל, ואכן יש שם באר. מעבר לבאר נראית הסוללה ששימשה מסד למסילת הברזל הטורקית. בשלהי התקופה העות'מנית, וביתר שאת בתקופת המנדט הבריטי, נהגו השלטונות לחפור בארות כדי לרכז סביבן את הבדווים החיים באזור. הבארות שימשו גם מקומות מפגש בין נציגי השלטון לבדווים. פי הבאר מכוסה בבטון ובסבכה, ומסביבה נוצקו שקתות כמו בימיה הטובים.
בקטע זה של הדרך המתעקל צפונה יש תצפיות יפות על תל נגילה. הדרך מתעקלת ימינה ליד שרידי גשר הרכבת הטורקי, ומכאן יש לעבור עוד כ-1.5 ק"מ עד לסכר נחל פורה. הנוסעים ברכב ימשיכו לנקודת המוצא, והצועדים ברגל יכולים ללכת בשביל המסומן בשולי השמורה ולהגיע גם הם לשם.