מעצי השקמה הגדולים נוסעים כ-600 מ' צפונה ומגיעים לדרך סלולה – הדרך הישנה שהובילה מקיבוץ אור הנר לכביש 34. נפנה שמאלה, ניסע עוד כ-400 מ' ונגיע למקום מפגש עם כביש חדש שסללה קק"ל.
ליד נקודת המפגש נראה גשר בטון שנבנה בתקופת המנדט כדי להתגבר על ערוץ קטן שעובר לידו. לאחר שנפנה שמאלה נגלה מקום חניה נוח בצד הכביש.
נסיעה של כמה עשרות מטרים מביאה אותנו לערוץ נחל מרדים. גם כאן נראים שרידים של גשר בטון. במקום הזה עבר תוואי מסילת הברזל שסללו הטורקים במלחמת העולם הראשונה מדיר סנייד (ליד נתיב העשרה) לגבעות הכפר הוג', שנמצאות בין שדרות לקיבוץ דורות.
הטורקים החלו בסלילת המסילה באפריל 1917 כחלק ממערך ביצורים שנועד לקדם את פני "חיל המשלוח המצרי" – הצבא הבריטי שיצא ממצרים לכיבוש ארץ ישראל וסוריה ונתקע באזור נחל בשור לאחר כישלון כפול לכבוש את עזה. בשל לחץ הזמן נבנתה המסילה בחופזה. המהנדסים הטורקים למדו היטב את תוואי השטח. הם ביקשו להימנע משיפועים חריפים ומבניית גשרים, ולכן כשהמסילה הגיעה לנג'ד, ליד קיבוץ אור הנר של ימינו, היא איגפה את הכפר מצפון ורק אחר כך ירדה דרומה להוג'. ייתכן שהגשרים הספורים שנבנו בכל זאת בשירות המסילה נעשו מעץ.
המסילה להוג', שאורכה היה 12 ק"מ, לא פעלה זמן רב. לאחר כיבוש באר שבע ב-31 באוקטובר 1917, התקדמו הבריטים במהירות, וב-8 בנובמבר כבשו גם את הוג' לאחר קרב קשה. המסילה ננטשה. אנשי הכפרים שבסביבה, נג'ד, סִמְסִם ומנצורה, ניצלו חלקים ממנה כחומר בנייה.