חדש ביער מיתר: שביל הלימנים

צילום: אורנית גינת, קק"ל
לאחרונה נחנך ביער מיתר שביל טיול לכל המשפחה, המציע הליכה חווייתית, מיני עצים מיוחדים ומפגש עם מגוון חיות בר

קרן קימת לישראל, בשיתוף פעולה עם תושבי היישוב מיתר, יזמה לאחרונה את הקמתו של "שביל הלימנים" - שביל הליכה חדש בחלקו הדרומי של יער מיתר. היוזמה להקמת השביל נולדה במהלך תקופת הקורונה בה הובנה חשיבות היערות והצורך בטיולים ביער, ובהמשך להקמתו נולד גם יער קהילתי מיתר, יער אותו מטפחים יחד קק"ל, הקהילה ומועצת האזור.

מהם לימנים?

אזור הנגב מתאפיין בתופעה נופית ייחודית הנקראת "לימנים". הלימנים הם מבני עפר, בהם נאגמים מי שיטפונות באמצעות סכר עפר הממוקם באפיק. הסכר מעכב את מי הנגר המצטברים, גורם להם לחלחל ובכך מאפשר קיום חורשות קטנות עם כמות משקעים נמוכה.

יער מיתר, השוכן בדרום הרי חברון, נמצא באזור דל ממטרים, ולכן השימוש בלימנים מאפשר ניצול מירבי של מי הגשמים, כמו גם שיטות נוספות, כגון: שיח - קווי אדמה ארוכים שמנתבים את המים סביב העץ ויוצרים מעין גומת השקיה. אחד העצים שמקבלים מים בדרך הזאת הוא עץ האקליפטוס, המזמין את המטיילים לקיים הפסקות מים ומזון תחת צלו וכן אתנחתות משפחתיות למנוחה ופעילויות.

מה כולל השביל החדש?

"שביל הלימנים" הוא שביל מעגלי המשתרע לאורך כארבעה קילומטרים ומשלב תוואי נוף שונים, מנקודות גבוהות המתאימות לתצפיות מול נוף פנורמי ועד מקומות נמוכים בהם ניתן להתרשם משיטת אגירת המים הייחודית של הצומח באזור. בסמוך לתחילת המסלול ישנה חניה מסודרת.

הצועדים במסלול מוזמנים ליהנות ממגוון זני עצים, בהם: שיטה, אורן ירושלים וחרוב, וכן ממפגשים עם בעלי חיים רבים השוכנים ביער: מינים שונים של ציפורים ועופות דורסים, זוחלים, שועלים, תנים, צבים ועוד.

שת"פ בין הקהילה ליערות

"הקמנו מערך שלם העומד על קשר רציף עם קהילות שכנות לאתרי קק"ל, במטרה להגדיל אותו ולהרחיב את שיתוף הפעולה של הקהילה עם היערות. פתיחת השביל היא חלק מהרצון של קק"ל, הרשות והקהילה ליצור שיתוף פעולה לרווחת הציבור", מסביר אלי ידיד, מנהל קליטת קהל בקק"ל. "זו אחת הסיבות לחידוש 'שביל הלימנים', שבקרוב יציע גם סיורי זריחה ושקיעה שיוגשו גם הם ללא עלות".

אורנית גינת, רכזת קליטת קהל באזור הר הנגב והערבה בקק"ל, מוסיפה: "הקמת שביל ההליכה ביער מיתר הוא מסע של שותפות עם הקהילה והרשות המקומית. השביל מחבר את התושבים ליער ולסביבה הירוקה, יוצר רוגע כנגד העומסים של מרוץ החיים המודרניים ומאפשר יחידת לימוד להיכרות עם אזור ספר המדבר".

לחצו למסלול נוסף באזור

הוראות התנהגות ובטיחות למטיילים

בטרם יציאה לטיול, מומלץ לעיין בדיווחים ולהתעדכן במידע הנוגע לאתר או למסלול בו אתם מתעתדים לבקר.

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות