אוגוסט 2014: צוק מנרה: נוף עוצר נשימה

רכס הרי נפתלי המתנשא לגובה שיא של 850 מטר מעל פני הים, מציע בילוי מיוחד בטבע, הן בתחום הנוף הגיאולוגי (חתך גיאולוגי נדיר ומיוחד) והן לחובבי האקשן (מגלשות הרים, רכבל ובנג'י דום). בואו לצפון, זוהי הזדמנות להכיר את הנופים המיוחדים של צוק מנרה ואת עצי החורש המיוחדים

זהירות: בדרך נוף הרי נפתלי מחצר תל חי ועד קיבוץ יפתח הדרך צרה ומפותלת. יש לנסוע באיטיות ובזהירות

צוק מנרה הוא אחד האתרים שבהחלט אפשר לומר עליו הכול כלול, גם אתר נופש פעיל שטובל ביערות, מצוקים, עמקים, נוף גיאולוגי נדיר ומדרונות תלולים, וגם אפשרות לבילוי אקסטרים בטבע לחובבי הז'אנר. באתר "צוק מנרה" תמצאו את הרכבל הארוך בישראל, מגלשות הרים באורך של 1.2 ק"מ, רכבת קרוניות וטרמפולינה בנג'י דום.

צוק מנרה נמצא על רכס הרי נפתלי (רכס רמים) בגובה של למעלה מ-700 מטר מעל פני הים ומגיע לגובה שיא של 850 מטר. בשנות ה-50 של המאה ה-20 החלה קק"ל בנטיעת יער הרי נפתלי על אדמת הטרשים הסלעית. כיום היער משתרע מקיבוץ יפתח ועד מטולה ובלבו הוכשרו דרכי טיול ונוף, חניונים, מתקני נופש ופינות מנוחה. שביל ישראל עובר על המדרון המזרחי של הרכס.

צוק מנרה: נוף עוצר נשימה. צילום: רונית סבירסקי

אם הגעתם לבלות בצוק מנרה, אתם מוזמנים לסייר בשני שבילים קצרים של קק"ל, העוברים בחורש הסמוך לאתר:

שביל החורש

שביל מעגלי קצר ונוח מאוד להליכה באורך של כ-500 מטר. מהשלט צועדים על פי הסימון כ-30 מטר ומגיעים לצומת שבילים, פונים שמאלה בעקבות חצי הכוונה כתומים לשביל החורש ועוברים בתוך חורש ים תיכוני מפותח עשיר באלון מצוי, אלה ארצישראלית ושיחים גדולים בעלי עלים שרביטיים וקיסוסית החורש. כשתגיעו לגרם מדרגות עץ שימו לב לעצי אלון התולע הצומחים רק בהר מירון, בחרמון וכאן. במורד המדרגות יש הפנייה ימינה למרפסת, מכאן ממשיכים שמאלה והולכים בתוך חורשת אורנים, יורדים במדרגות העץ ועולים בשביל בחזרה לנקודת ההתחלה.

שביל סיפורי ההיסטוריה

אורכו 900 מטר, הוא תלול ודורש יותר מאמץ גופני, בקרוב קק"ל תציב שלטים המספרים את תולדות המקום. תחילת המסלול כמו שביל החורש, ולאחר 150 מטר פונים ימינה לנקודת תצפית מהיפות באזור, מומלץ לשבת על הספספל ולהשקיף על החרמון ועמק החולה. מקצה המעקה השמאלי חולפים על פני שיח אחירותם החורש ויורדים במדרגות לדרך עפר, פונים ימינה לתחנת השמע על המקום במצפור המוקדש לזכרו של סמ"ר אמיר קרא ז"ל. חוזרים לדרך העפר והולכים עוד 100 מטר, מטפסים במדרון קצר ותלול איתו חוזרים לשביל החורש ובחזרה לתחנת הרכבל.

בשבילי חורש צוק מנרה. צילום: רונית סבירסקי
עונה מומלצת: מרץ עד אוקטובר. משך הטיול: 2-1 שעות.
סוג מסלול: מעגלי, משפחות. שביל החורש: כ-500 מ'. שביל ההיסטוריה: כ-900 מ' וטיפוס במדרון תלול.
אתרים מיוחדים בפארק בתשלום: מגלשות אקסטרים, טרמפולינה באנג'י דום, "רכבת בצוק", רכבל.
כיצד מגיעים: מכביש 90 בכניסה הדרומית לקריית שמונה או בצמוד לקיבוץ מנרה מכביש 889 לכניסה העליונה של האתר.
שימו לב: באתר eירוק תמצאו גם קופון הטבה – אנחנו ממליצים להדפיס וליהנות מהנחה של 20%. כמו כן מסלול ההפתעות של eירוק חופשי ואינו כרוך בתשלום – לשימושכם ולהנאתכם.

לפני כל יציאה לשטח אנו ממליצים להתעדכן באתר eירוק או באתר קק"ל על שינויים אפשריים במסלול. אפשר גם להתקשר לקו ליער: 1-800-350-550